24 October 2012

Sekian Lama




Assalamualaikum..
Ya Allah, bapok lah lama gile aku tak update blog ni.
Cukup-cukup lepas habis LJM , aku terus lupakan blog ni.Bukan ape kesempitan masa dalam tanam anggur kat rumah ni.Memandangkan buah anggur yang aku usahakan selama ni berbuah dengan lebat sangat. Sampai bukak ladang yang baru.
Nak update blog pon memang tak sempat sedangkan berFacebook hari-hari pun wajib bukak kot.

Masuk sekarang dah 2 minggu aku tanam anggur...
Kadang-kadang bila fikir orang lain tiada kerja , terkejar-kejar mereka cari pekerjaan,tapi aku benda, rezeki depan mata aku sanggup buang macam tu.Senang cakap sia-siakan ape yang ada.
Sebenarnya aku ada sebab yang kukuh kenapa aku terpaksa tinggalkan tempat itu.
Sayang sangat nak tingal kawan-kawan baru , suasana baru tapi hakikatnya aku terpaksa harungi semua itu dan pada satu tahap aku betul-betul hilang sabar dan sifat sayang aku pada semua tu, aku ambil keputusan tinggalkan semua itu.
Walaubagaimanapun,semua itu aku jadikan pengajaran.
Tiada yang senang dalam hidup ni.
Yang penting redha dengan apa yang terjadi , sikit ke banyak ambil apa yang terjadi itu kenangan dan pengajaran walau sebenarnya perit dan pedih nak kita hadapi.
Mungkinnnnn.........~

Dan sekarang aku bahagia hidup aku dengan tanam anggur .
Insyaallah...
Allah SWT dah atur cukup cantik setiap kejadianNya.
Yang penting aku sabar , tapi kalau sabar tak da usaha sekalipun.
Tiada makna sedikit pun.


* Karena sesungguhnya jodoh itu adalh daripada cerminan dirimu
Jadi Natasha terus dan terus belajar untuk perbaiki diri dihadapan Allah..
Insyaallah :)





NatashaShukor

No comments:

Post a Comment